Kampaň "Dobijte si kredit za fazole!"

Cílem kampaně pořádané serverem GSM4U (www.gsm4u.cz) je zvýšení návštěvnosti stránek a podpora prodeje produktů a služeb ve vlastním on-line obchodě.

Server vznikl v březnu 2000, kdy se jeho zakladatelka Jana Jesenská rozhodla podělit se o své veskrze kladné zkušenosti s novým mobilem formou samostatných www stránek. Ani ona v té době zdaleka netušila, že z ní za pár měsíců bude úspěšná internetová obchodnice. Díky zájmu uživatelů Internetu se původně úzce zaměřený server www.nokia4u.cz dynamicky rozvíjel a už v říjnu 2000 byl jeho rozsah obohacen o všechny typy mobilů dostupné na českém trhu. Na základě toho došlo také ke změně URL na www.gsm4u.cz.

Provozovatelka serveru úspěšně od začátku vsadila na služby uživatelům a především kvalitní komunikaci s nimi. Od těchto služeb již chyběl jen pověstný krůček k samotným telefonům a příslušenství k nim, dnes je nabídka již kompletní.

Jana Jesenská i nadále sází na kvalitu, komunikaci a navíc hýří skvělými nápady. Veškeré objednávky (s výjimkou zboží, které nemají dovozci skladem) odesílá do dvou dnů, neustále komunikuje s uživateli serveru, připravuje marketingové akce. Jako jedna z nich se původně rozjela i spolupráce s Fazole.cz. Neodradilo ani první drobné zklamání - nabídka mobilu za 99 tisíc fazolí byla opravdu mimo možnosti i těch nejbohatších fazolářů a tak se nesetkala s úspěchem. Druhá kampaň - vibrační motorek pro Nokii 3210 - už však byla o něčem úplně jiném. Objednávky se jen hrnuly a spolupráce začala plodit i další přínosy.

"Obrovskou výhodou Fazole.cz je pružnost a ochota - většinu mých připomínek k možným vylepšením systému nejenže akceptovali, ale dokonce do několika hodin také uvedli do provozu! V případě složitějších návrhů se dokonce i na Silvestra rozběhla široká e-mailová diskuse přímo s duchovním otcem projektu p. Vaňharou. Ten mi také pomohl s vyřešením veškerých účetních a daňových záležitostí ohledně Fazolí." hodnotí spolupráci sama Jana Jesenská.

Dva dny před koncem roku 2000 pak (po radě jednoho z "Fazolářů") vznikla vskutku převratná nabídka - dobíjení kupónů Go a Twist jen za fazole! Původně měly být do projektu zařazeny i kupóny Oskar, vzhledem k aktuální obchodní politice provozovatele této sítě to však nebylo možné.

Princip je velmi jednoduchý. Registrovaný uživatel Fazole.cz s dostatečně "naklíčeným" kontem jednoduše (jediným kliknutím) objedná na www.gsm4u.cz požadovaný kredit, který vyváží snížením vlastního fazolového konta. Je samozřejmě možné dobít nejen vlastní telefon, ale také darovat kredit jako dárek někomu blízkému.

Účinnost a úspěch fazolí jako marketingového nástroje pro realizaci vlastních cílů řečené čísly jsou naprosto zřejmé. Po 10 měsících života navštěvuje stránky GSM4U více, než 2 500 jedinečných uživatelů (IP adres) denně. Měsíčně tak server shlédne přes 30.000 různých uživatelů Internetu. V porovnání se situací před začátkem spolupráce s Fazole.cz je to v obou případech 500% nárůst! Tomu samozřejmě odpovídá i růst tržeb za prodané zboží. A to jak za fazole, tak za koruny. I díky prodeji kreditu za fazole realizoval server GSM4U již v první půlce ledna 2001 korunové tržby plně srovnatelné s velmi úspěšným prosincem 2000. Ještě lepší zprávou pro provozovatele však je jasný růstový trend všech ukazatelů.

Dnes Jana Jesenská velmi dobře ví, že k úspěchu v on-line podnikání je kromě tvrdé každodenní práce potřeba i odvaha zkoušet nové a netradiční marketingové nástroje, mezi něž právem řadí fazole. Na základě úspěchu kampaně nabídla další - například 2000 fazolí za původní recenzi na produkty GSM a jak sama tvrdí, díky téměř neomezeným možnostem fazolí chce přicházet i s dalšími zajímavými kampaněmi.

Kontakt:

Jaromír Jesenský
sales & marketing manager GSM4U