Kampaň „Fazole za link“ – vyhodnocen

Serveru fazole.cz jsme využili k naší kampani „Fazole za link“, kdy jsme za přidání relevantního odkazu do našeho rozcestníku připisovali 7 fazolí. Zájem o tuto akci předčil i naše nejsmělejší očekávání. Za první 3 dny akce nám bylo do rozcestníku přidáno přes 500 odkazů. (Před spuštěním kampaně byly odkazy do rozcestníku přidávány rychlostí cca 1 odkaz za týden.)

Zároveň s výrazným obohacením naší databáze linků nám i výrazně stoupla návštěvnost stránek (cca 3x větší počet IP za den adres než obvykle), což však nebyl hlavní účel naší kampaně. V této fázi jsme především potřebovali zaplnit náš rozcestník, což se bezezbytku podařilo. Jeden odkaz nás díky „fazolím“ přišel na necelou korunu, což je několikanásobně méně, než kolik by nás naplnění databáze stálo jinými způsoby. Že tato akce byla výhodná i pro samotné sběrače svědčí obrovský zájem, kdy někteří jednotlivci přidávali odkazy po desítkách až po stovkách!

Naši kampaň na serveru fazole.cz mohu srovnávat i s jinými druhy marketingových akcí, které jsme pořádali. Registrace do různých vyhledávačů, inzerce v tisku, bannerová reklama, direct mail, účast na výstavách atd. a jednoznačně mohu říci, že kampaň na fazole.cz byla výrazně nejúspěšnější akcí, kterou jsme doposud realizovali.

Je vidět, že fazole jsou dobrý nápad a když se dobře začlení do aktivit jednotlivých serverů, mohou posloužit jako velmi levný a účinný marketingový nástroj. Nyní už jen hledáme optimální způsob jak sběrače fazolí „přimět“, aby fazole u nás též utráceli a pak se již tato akce bude financovat zcela sama bez jediné koruny nákladů!

Za zmínku též stojí vstřícný přístup provozovatelů serveru fazole.cz k naším nestandardním požadavkům. Během několika hodin (a to v neděli) upravili skript tak, aby se nám se systémem pohodlněji pracovalo za což jim velmi děkuji.

Ing. Vít Skála
ředitel společnosti Lesnictvi.cz, s.r.o.
provozovatel serveru Lesnictvi.cz (www.lesnictvi.cz)