Často kladené otázky pro sbírací účet


Nevíte si rady, máte nějaký problém nebo otázku? Odpovědi na nejčastěji kladené otázky najdete zde.

Obecné informace

Jak se zaregistruji na fazole.cz?
Abyste získali přístup do členské sekce svého fazolového účtu je nutné nejdříve provést registraci. Registrace je zdarma a neobsahuje žádné skryté poplatky. V prvním kroce zvolte registraci osobního účtu (firemní účet je určený pro zadávání kampaní). Vyplnění registrace je jednoduché:
Vzor: Zadávací formulář nové registrace fazolového účtu - krok č.1
Vysvětlivky pro pole ve formuláři pro registraci účtu:
E-mailová adres - platná emailová adresa, která tvoří identifikaci účtu. Na tuto adresu vám příjde heslo pro přihlášení na účet. Toto heslo samozřejmě můžete následně kdykoliv změnit.
Potvrdit email - Napište pro kontrolu znovu emailovou adresu.
Fazole mi doporučil - pokud vám fazole doporučil např. kamarád, vyplňte jeho emailovou adresu. Pokud má u nás účet, odměníme ho částkou 10 fazolí. Toto pole je nepovinné.
Kód - Opište kód z obrázku.

Dále si prostudujte "Pravidla pro účast uživatelů na www.fazole.cz". Pokud s nimi souhlasíte, zaškrtněte políčko "Souhlasím" a stisněte tlačítko "Pokračovat". Na vaši emailovou adresu je ihned zasláno heslo pro přístup do členské sekce.


Chci se zaregistrovat podruhé, ale nejde použít můj e-mail?
Nepovedla se vám registrace a chcete se zaregistrovat podruhé? Pokud jste porušili Pravidla pro účast uživatelů na www.fazole.cz, pak musíte použít jinou e-mailovou adresu. Pokud chcete pouze změnit adresu bydliště viz: Mohu změnit svou adresu (bydliště) uvedenou v registraci?.


Jak se přihlásím do členské sekce?
Přihlašovací formulářChcete-li získat přístup ke svému účtu na fazole.cz, musíte se nejprve přihlásit. Pro úspěšné přihlášení je nutné mít v Nastavení prohlížeče povolenou funkci Cookies. Na hlavní stránce fazole.cz vyplňte do prihlašovacího formuláře svoji emailovou adresu (kterou jste zadali při registraci) a heslo. Potvrďte kliknutím na tlačítko "OK". Pokud jste zadali spravné údaje, jste přihlášeni.
Pozn. Pro přihlášení do členské sekce musíte mít ve svém prohlížeči povolenou funkci Cookies. Návod jak nastavit tuto funkci naleznete zde


Je možné změnit své heslo, příp. emailovou adresu?
Samozřejmě lze heslo i emailovou adresu kdykoliv změnit. Stačí kliknout na hlavní stránce na odkaz "nastavení účtu". Ve formuláři poté přepište požadované údaje a klikněte na tlačítko "Uložit". Pozor! Pokud změníte emailovou adresu, bude vygenerováno nové heslo, které se pošle na novou emailovou adresu. Pak bude nutné, abyste se přihlásili na účet s novým heslem. Zadejte proto existující emailovou adresu a dejte pozor na příp. překlepy atd. Nezadavejte adresu svého mobilního telefonu. Operátoři bohužel naše zprávy k vám nedoručí.


Mohu změnit svou adresu (bydliště) uvedenou v registraci?
Změnu vaší adresy (bydliště) je oprávněn provést jen náš administrátor. Žádost odešlete z tohoto formuláře.


Chci zrušit svoji registraci na serveru fazole.cz
Svoji registraci na serveru fazole.cz můžete kdykoliv zrušit. Formulář pro zrušení účtu naleznete zde. Účet bude smazán včetně vašich fotogalerií, hodnocení, vizitky a soukromých zpráv.
 

Sbírání a utrácení fazolí

Jak se fazole sbírají?
Vzor sbírací ikonkyNa stránkách serverů nabízejících fazolové kampaně musíte najít tuto malou ikonku. Po kliknutí na "sbírat" se vyskočí nové okno*, ve kterém budete informováni, že fazole byly připsány na váš účet. Převod se uskuteční automaticky. Takto se nejčastěji sbírají fazole za návštěvy stránek. V některých kampaních můžete získat fazole i jiným způsobem (např. dodatečně za registraci nebo pomocí sms kupónů). Čtěte proto pozorně text kampaní, kde jsou popsány podmínky získání fazolí.

* Pokud se vám okno neotevře, pak máte zřejmě ve svém prohlížeči zakázané "vyskakovací okna". Navod jak je povolit naleznete zde.


Je sbírání fazolí časově omezené? Jak často mohu sbírat?
Ano, sbírání fazolí je časově omezené. Podíváte-li se na seznam kampaní na stránce sbírat fazole, tak u každého odkazu na server, kde můžete sbírat fazole, máte uvedeno časové omezení sbírání fazolí. Některé stránky nabízejí fazole jiné 1x za hodinu, jiné například jen 1x za den nebo pouze jednorázově (za jednu jedinou náštěvu).


Nemůžu najít fazole
Fazole nabízené za návštěvu WWW stránek nemusí být vždy jen na hlavní stránce, na kterou vede link z kampaní. Velmi často mohou být ukryté i v jiných částech serveru. Platí pravidlo, že jestliže jsou fazole někde ukryté, tak je to uvedeno v popisu kampaně nebo přímo na stránce, odkud vede odkaz z kampaní. Chcete-li je najít, musíte se podívat i na další stránky. Máte-li 100% jistotu, že fazole na serveru nejsou, tak kontaktujte nás a napište negativní hodnocení kampaně. V kampaních za registrace nebo nákupy není ikonka fazole uvedena přímo na WWW stránkách, ale fazole vám přiděluje administrátor kampaně až např. po kontrole vaší registrace nebo po provedeném nákupu.


Stránky mi hlásí, že nejsem přihlášen a proto nejdou sbírat fazole
Pro správnou funkci systému je potřeba, aby v prohlížeči byl zapnut javascript a cookie. Návod jak zapnout cookies. Dále můžete vyzkoušet smazat Dočasné soubory internetu a cookies. Také zkontrolujte, zda máte v počítačí nastavené správné datum a čas.


Stále se mi zobrazuje ikonka, že nejsem přihlášený(á)
Pokud se vám neustále zobrazuje tato ikonka a jste uživatel Internet Exploreru, pak proveďte toto nastavení:
  • v liště prohlížeče vyberte Nástroje v menu zvolte položku Možnosti internetu
  • vyberte záložku Osobní údaje a stiskněte tlačítko Upřesnit
  • nastavte volby dle obrázku:
    Klikněte pro zvětšení
  • stiskněte tlačítko OK a znovu OK
  • přihlaste se znovu do systému fazole.cz a sbírání by již mělo být funkční
P.S. Pokud nepomůže ani toto, přidejte www.fazole.cz mezi důveryhodné servery (záložka Zabezpečení). Případně používejte Firefox nebo Operu :)



Co přesně znamenají různé typy sbíracích kampaní?
Rozdělení kampaní na určité typy slouží k lepší orientaci uživatelů tak, aby byli informováni, jaká aktivita je od nich očekávána.
    Typy sbíracích kampaní:
  • Návštěva - za návštěvu WWW stránek
  • Účast - za účast v anketách, průzkumech, zadání inzerátu, apod.
  • Registrace - registrace na serveru, mailing listu, vyplnění osobních údajů v přihlášce
  • Nákup - za provedení nákupu
  • Ostatní - za vše ostatní


Co to jsou kategorie kampaní?
Třídění do kategorií znamená, že kampaně jsou rozděleny do skupin podle toho jak spolu tematicky souvisejí. Chcete-li si zakoupit např. fotbalový míč, klikněte na odkaz "utratit fazole" a vyberte kategorii "Sport". Zobrazí se vám seznam kampaní se sportovní tematikou. Kampaně můžete třídit i z jiných hledisek (od nejnovějších, sbírat 1x za hodinu atd.).


Kde najdu seznam kampaní kterých se mohu zúčastnit?
V horní liště vždy najdete odkaz na stránky sbírat fazole a utratit fazole. V seznamech jsou uvedeny informace o názvu, zařazení, hodnocení, popisu kampaně a informace o zadavateli. Každou kampaň můžete ohodnodit, viz: Hodnocení kampaní.
Obr. - horní lišta


Nemohu najít v seznamu kampaní kampaň, která tam dříve byla
Pokud nemůžete některou starší kampaň nalézt, byla s největší pravděpodobností přerušena nebo ukončena. Nemá tedy cenu posílat emaily s dotazy, ani se dožadovat fazolí.


Fazole se mi nepřipisují na účet
V některých kampaních se fazole připisují dodatečně např. do 5 dnů. Fazole totiž připisuje zadavatel kampaně ručně (např. po zkontrolování vyplněných údajů, provedení platby za nákup, atd.) Vždy se podívejte na popis kampaně.

Fazole se také nepřipíšou při nesplnění podmínek kampaně. Dříve než pošlete email s dotazem proč se fazole nepřipsaly, přečtěte si ještě jednou přesné podmínky kampaně a zkontrolujte jestli jste je doopravdy přesně dodrželi. Tyto reklamace posílejte na adresu zadavatele kampaně. Server FAZOLE.cz řeší pouze technické chyby a ne podmínky kampaní zadané firmami.


Při pokusu o sbírání mi to vyhazuje chybu
Prosím, pošlete nám přesné znění této chyby, informace o tom, jaký prohlížeč a operační systém používáte. Použijte tento e-mail: pelikan@fazole.cz. Čím více informací nám poskytnete, tím snazší je chyby najít a odstranit.


Mohu sbírat na účet někoho jiného? Mohu používat více účtů?
V žádném případě ne. Budete-li sbírat fazole na svůj účet i účet další osoby, budou všechny účty na které byly takto sebrány fazole zrušeny. Každý uživatel smí sbírat pouze na svůj jediný účet při vlastním brouzdáním Internetem. Nesmíte založit více účtů např. na vaše rodinné příslušníky a sbírat za ně.

Pozor, postupujeme velmi přísně a přijdete o všechny fazole na vašich účtech bez náhrady. Převody kontrolujeme náhodně a i hluboko do minulosti.


Co když budu sbírat na různé účty napsané např. na rodinné příslušníky?
I když jsou účty vedeny na rozdílné osoby a přitom budou využívány jedním uživatelem, jde o porušení pravidel a všechny takovéto účty budou zrušeny. Nechcete-li, aby byl váš účet zrušen, tak musíte přesně dodržovat pravidla a sbírat fazole pouze při vlastním surfováním po Internetu. Tyto transkace lze snadno zpětně dohledat a tuto kontrolu provádějí administrátoři velmi často. Sbírání pomocí sms kupónů se toto omezení netýká.


Podvody při sbírání
Je mnoho způsobů jak lze poznat, jestli jste skutečně navštívili stránky, kde se sbírají fazole. Také kontrolujeme jestli jeden uživatel při jedné návštěvě posbíral fazole na více účtů. Sleduje se také jestli uživatel, kterému byly připsány fazole skutečně navštívil WWW stránky na kterých je kampaň vedena. V žádném případě vám nedoporučujeme zkoušet nějaké spekulace, protože přijdete o váš účet a veškeré fazole na něm.

Fazole nesmí být sbírány ze stránek uložených na harddisku, v stabilně otevřených oknech prohlížečích, apod. (min. musí dojít k reloadu/refreshi před sebráním fazolí). Pokud jeden počítač využívá více uživatelů, pak je nutné dodržet hodinový rozdíl mezi sbíraním na různé účty.



Nevím jak utratit fazole
Obr. - prodejní kampaňV seznamu kampaní na stránce utratit fazole si vyberte požadovanou kampaň. Po té se dostanete na stránku zboží. Na této stránce je oranžový formulář, který je třeba vyplnit. Pokud se zobrazuje pole Kód/popis, pak do něj vyplňte upřesňující informace (např. jakou velikost trička požadujete).
Po stisknutí tlačítka OK se vám zobrazí potvrzovací formulář:
Obr. - prodejní kampaň - dokončení objednávky

Pečlivě zkontrolujte veškeré údaje. V případě, že máte uvedenou nesprávnou adresu, přejděte na Nastavení účtu. Doporučuje vyplnit i telefonní kontakt, který usnadní případnou komunikaci mezi vámi a obchodníkem. Stisknutím tlačítka Dokončit objednávku je provedena objednávka a okamžitě se zobrazí v členské sekci prodejce. Jakmile prodejce objednávku schválí, dostanete emailovou zprávu s informací o dodacím termínu. Taktež se vaše objednávka objeví na stránce Stav účtu s datem schválení. Prodejce může vaši objednávku i zamítnout (např. zboží nemá skladem), pak jsou fazole okamžitě vráceny na váš účet. Pokud prodejce neschválí ani nezamítne objednávku po uplynutí jednoho kalendářního měsíce, automaticky je objednávka zrušena a fazole jsou taktéž vráceny zpět na váš účet. Pozor, objednávací formulář nikde jinde nevyplňujte! Pokud vám připadá něco podezřelé, ihned nás kontaktujte.


Nedostal jsem zboží, které jsem si objednal v prodejní kampani
Nejdříve kontaktujte obchodníka, který zboží nabízel. Kontaktní údaje a e-mail najdete většinou na WWW stránkách, kde jste zboží objednávali a také přímo v emailu potvrzujícím vaši objednávku. FAZOLE.cz spolupracují s externími firmami, které nabízejí zboží v prodejních kampaních. Jestliže obchodník nereaguje na e-maily nebo jinou komunikaci, prosím pošlete nám zprávu s co nejvíce informacemi, abychom vám v tomto mohli pomoci. Než však pošlete stížnost k nám, zkuste se vždy nejdříve dohodnout přímo z prodejcem (jeho emailova adresa příjde na váš email po provedení nákupu). Problémy jsou často jen důsledkem nedorozumění nebo špatné komunikace.

Veškerou naši předchozí e-mailovou komunikaci prosím nechávejte v těle e-mailu. Velmi nám to pomůže rychle se zorientovat v problému.


Co jsou to sms kupóny? Jak je mohu využít?
Kupóny jsou v podstatě poukázky na fazole. Tento kupón můžete na našem serveru přeměnit ve fazole. Pokud jste obdrželi kupón je možno jej využít buď na stránce použít kupón nebo jednoduše zaslat šestimístný kód ve formě smsky na telefon 777 212 438.
Obr. - horní lišta
 

Ostatní otázky

Hodnocení kampaní
Každou kampaň můžete hodnotit. Zadavatelé kampaní takto získavají velmi cennou odezvu (chtějí vědět jak se vám líbí jejich WWW stránky nebo jejich nabídka). Podle hodnocení se kampaně automaticky seřazují v seznamu sbíracích kampaní a to tak, že nejdříve se zobrazují nejlepe hodnocené. Hodnocení je určeno pro konstruktivní názory a nesmí obsahovat vulgární či nevhodné komentáře. Záporné hodnocení je signálem, že by kampaň měla zmizet ze serveru. Dávejte ho jen v krajních případech a vždy s popisem důvodu nespokojenosti. Důvodem není např. změna zařazení kampaně z denní na týdenní. Díky negativním hodnocením nám umožníte lokalizovat různé podvodníčky, kteří se snaží zneužít Fazole.cz.

Každé kampani je možné vložit pouze jeden hlas. Hodnocení je možné průběžně měnit. Vaše nové hodnocení automaticky ruší vaše předchozí rozhodnutí. Př. zadáte negativní hodnocení, protože zadavatel vložil ke kampani nefunkční odkaz. Celkové hodnocení = -1. Zadavatel chybu opraví a kampaň je fuknční. Protože je nyní již vše v pořádku zadáte kladné (příp. neutrální) hodnocení. Celkové hodnocení = +1 (příp. 0).


Co je to fazolová vizitka a k čemu slouží? Jak si ji vytvořím?
Každý uživatel je v diskuzním fóru reprezentován ikonkou a přezdívkou. Po kliknutí na ikonku se zobrazí tzv. vizitka uživatele (www stránka s informacemi o uživateli). Je to stránka, na které si může sám nastavit svou malou ikonku (bude zobrazovat v diskuzích, atd.), velký obrázek, který je na vizitce, oblíbené tipy na WWW stránky, jakýkoliv text o sobě a uvítací zprávu. Vizitka obsahuje i soukromou schránku do které může dostávat zprávy od ostatních uživatelů.


Hodnocení uživatelů. Co je to "měřítko popularity"?
Obr. - hodnocení uživateleKaždý uživatel má možnost ohodnotnit (kladně nebo záporně) ostatní uživatele prostřednictvím tzv. měřítka popularity. Měřítko popularity je číslo udávající rozdíl mezi kladnými a zápornými ohlasy. Je zobrazeno v diskuzním fóru vedle přezdívky uživatele a na fazolové vizitce. Na vizitce je navíc zobrazen seznam všech uživatelů, kteří vás ohodnotili a jak. Chcete-li někoho ohodnotit klikněte na toto číslo nebo se dostaňte na vizitku uživatele (např. kliknutím na jeho přezdívku) a klikněte na symbol + nebo -, podle vašich sympatií. Max. délka hodnocení je 250 znaků.


Co je diskuzní fórum?
Diskuzní fórum je v podstatě internetová diskuze mezi uživateli fazole.cz. Každý z uživatelů může založit svoji vlastní diskuzi (klikněte na "Fazolová vizitka", potom na "založit nové diskuzní fórum" nebo "Diskuzní fórum" v horní nabídce, položka nová diskuze). Diskuzní fóra jsou řazena do kategorií podle toho, o čem se v nich diskutuje (např. Business & Ekonomika, Láska & Sex & Erotika, Automobily apod.). Každý uživatel je v diskuzním fóru reprezentován ikonkou a přezdívkou. Po kliknutí na ikonku se zobrazí tzv. vizitka uživatele.


Jak přidat příspěvek do diskuzního fóra?
Po úspěšném vytvoření vizitky se můžete pustit do diskuze. Diskuzní fórum. Vyberte si diskuzní kategorii, která je Vám nejbližší. Klikněte na název diskuze, která Vás zajímá. V horní části je modře orámován prostor, do kterého můžete připojit svůj příspěvek. napište text a klikněte na tlačítko "Přidat příspěvek/Obnovit".


Jak přidat diskuzní fórum mezi moje oblíbené?
Na své vizitce máte možnost uložit seznam diskuzních fór, které rádi navštěvujete. Přidání oblíbeného fóra je jednoduché, stačí na stránce diskuze kliknout na odkaz "Přidat fórum do oblíbených", který naleznete v patičce stránky pod reklamním bannerem (samozřejmě musíte být přihlášeni v členské sekci). pokud chcete nějaké fórum odstranit z oblíbených, klikněte na odkaz "nastavení" v hlavičce diskuzí a v tabulce "Moje oblíben fóra" na odkaz "smazat".


Nechápu, jak funguje lotto
Obr. - zadávací formulář pro lottoKaždý uživatel má možnost soutěžit a vyhrát fazole. Po přihlášení klikněte na odkaz "Lotto". Zobrazí se vám sázkový tiket, který vyplňte. V tiketu zatrhněte myší 5 čísel, na která chcete vsadit nebo klikněte na ikonu "náhodný tip". Vepište svůj e-mail a heslo. Po té klikněte na ikonu "Podat tiket". Na vaši adresu vám přijde potvrzovací email o podání tiketu. Slosování probíhá každý den ve 20:00. Poslední sázka je přijímána 10 minut před losováním. Budete-li mít stejná 2 čísla vyhrajete 20 fazolí, za 3 čísla 100 fazolí, za 4 čísla 1000 fazolí a za 5 čísel vyhrajete jackpot (v případě více výherců pro první místo je jackpot rozdělen mezi tyto výherce). Pokud vyhrajete, obdržíte e-mail s informacemi o výhře.