Často kladené otázky - Sbírací kampaně


Hledáte informace o tom jak využít fazole pro vaše propagační cíle? Nevíte si rady jak zadat kampaně? Odpovědi na nejčastěji kladené otázky najdete zde.

Sbírací kampaně

Potřebuji pro zadání kampaně fazole? Jak se dají koupit?
Pro zadání sbírací kampaně potřebujete vlastnit fazole. Fazole můžete nakoupit na našem serveru nebo je můžete získat prostřednictvím vašich prodejních kampaní, kdy vám fazolemi platí uživatelé za vaše zboží nebo služby. Viz Jak mám fazole objednat?.


Jak zadám kampaň na fazole.cz?
Obr. Odkaz na zadání sbírací kampaněPo přihlášení do členské sekce vašeho firemního účtu se vám zobrazí stránka "Členská sekce pro firmy". Klikněte na odkaz: Fazolové kampaně - Sbírací kampaně - zadat novou. Po odkliknutí vyplňte formulář, kterým nastavíte kampaň podle svých představ. Uložte ji. Vaše kampaň je zadána. Každá nově zadaná kampaň není okamžitě automaticky spuštěna. Je nutno vložit HTML kód a kampaň spustit.


Zadávací formulář pro sbírací kampaň
Prostřednictvím tohoto formuláře můžete optimálně nastavit svoji kampaň. Zadávací formulář nové sbírací kampaně vypadá takto:
Vzor: Zadávací formulář nové sbírací kampaně
Vysvětlivky pro pole ve formuláři pro sbírací kampaň:

Titulek kampaně - je zobrazeno na výpisech členů, kteří získají od vás fazole. Používejte výstižný krátký název. např. název vaší stránky. Např. "Návštěva FAZOLE.cz". Maximálně 50 znaků.
Popis kampaně - pro popis kampaně. Za co a jak jsou fazole rozdávány, apod. Např. Návštivte stránky www.fazole.cz a získáte fazole. Fazole najdete na hlavní stránce.
Kategorie kampaně - zařaďte kampaň do odpovídající kategorie.
Typ kampaně - viz Co přesně znamenají různé typy sbíracích kampaní?
Přidělení fazolí - Můžete si vybrat ze dvou variant jak uživatel získá fazole. Varianta "Sbírací ikonkou" znamená, že umístíte na svoje www stránky kód sbírací ikonky a uživatel sbírá fazole např. za návštěvu vašich stránek. Varianta "Manuální převod" znamená, že fazole přidělujete vy ze své členské sekce pomocí zvlaštního formuláře. To je výhodné, když chcete odměňovat konkrétní uživatele např. za provedený nákup v online obchodě apod. Fazole pak přidělujete jednoduše vložením emailové adresy uživatele a počtu fazolí do formuláře.
Objem (počet fazolí) - kolik fazolí chcete vložit do kampaně. Celkový počet fazolí pro kampaň. Pouze celá čísla.
Limit za 1 akci - počet fazolí, které dáte členům za úkon v kampani. Pouze celá čísla.
Možnost využít kampaně stejným členem - viz Možnost využít kampaně stejným členem
Název serveru - možnost doplnit název vaší firmy o název serveru. Nepovinné.
Popis serveru - Např. "Věrnostní a marketinkové programy". Nepovinné.
WWW adresa - Uveďte přesně WWW adresu na stránku, na které bude umožněno sbírat fazole. Je také možno uvést WWW adresu hlavní stránky serveru, ale na této stránce musí být uvedeno logo fazolí a vysvětlivky členům, kde fazole najdou. Stejná vysvětlivka musí být uvedena v popisu kampaně. Např. "Fazole najdete na jakékoliv stránce našeho serveru, každý den někde jinde". Vepište pouze adresu BEZ znaků "http://".


Co přesně znamenají různé typy sbíracích kampaní?
Rozdělení kampaní na určité typy slouží k lepší orientaci uživatelů tak, aby byli informováni, jaká aktivita je od nich očekávána. Typy sbíracích kampaní:
  • Návštěva – za návštěvu WWW stránek
  • Účast – za účast v anketách, průzkumech, zadání inzerátu, apod.
  • Registrace – registrace na serveru, mailing listu, vyplnění osobních údajů v přihlášce
  • Nákup – za provedení on-line nákupu nebo objednávky
  • Ostatní – za vše ostatní



Možnost využít kampaně stejným členem
U sbíracích kampaní lze nastavit jak často může každý člen využít tuto jednu kampaň. Pro každou činnost je vhodné jiné nastavení. Na výběr máte:
  • Neomezeně (pouze pro manuální převod)
  • 1x za hodinu
  • 1 x za den
  • 1 x za týden
  • 1 x za 14 dnů
  • Jednorázově
Pro kampaně s cílem maximálně zvýšit návštěvnost stránek jsou nejvhodnější kampaně s kratším časovým rozlišením. Pro stránky měnící méně často svůj obsah naopak delší časové rozlišení. Tímto nastavením lze ovlivňovat, jak často se uživatelé budou vracet na vaše WWW stránky.


Kampaň je zadána. Co nyní?
Po vyplnění zadávacího formuláře budete přesměrováni na detailní informace o vaší kampani. Kampaň není ihned po jejím zadání spuštěna.
Vzor: Detail sbírací kampaně
Kampaň můžete spustit stisknutím tlačítka SPUSTIT. Pozor! V případě, že rozdáváte fazole pomoci sbírací ikonky, můžete kampaň spustit až po vložení HTML kódu do vašich stránek. Spustíte-li kampaň bez vložení HTML kódu do vašich stránek, bude váš účet zrušen a za nakoupené fazole nebude poskytnuta náhrada. Více informací najdete na Nevím jak vložit HTML kód do našich stránek?. Na jedné www stránce může být umístěn HTML kód pouze jedné kampaně. Zadáte-li více kampaní je potřeba vložit jednotlivé HTML kódy na různé stránky.


Volby zobrazování spuštěné kampaně
Vzor: Tlačítko NEZOBRAZOVATPo spuštění kampaně se můžete rozhodnout zda se má kampaň zobrazovat na stránce SBÍRAT FAZOLE, kde uživatelé mají přehled o všech spuštěných kampaních. Pokud např. chcete nejdříve otestovat, zda jste umístili sbírací ikonku na správnou stránku, klikněte na tlačítko NEZOBRAZOVAT. Kampaň zůstane spuštěná, ale okamžitě zmizí z online nabídky na stránkách fazole.cz. V okamžiku, kdy budete chtít kampaň opět zobrazovat, stačí kliknout na tlačítko ZOBRAZOVAT.


Je možné spuštěnou kampaň editovat?
Vzor: Tlačítko EDITOVATV kampani lze měnit její podmínky i další informace. Klikněte na stránce s detailními informacemi na tlačítko EDITOVAT. Objeví se vám zadávací formulář, ve kterém můžete změnit původní hodnoty. Zde také můžete v případě potřeby přidávat do kampaně další fazole. Nové údaje uložíte stisknutím tlačítka ULOŽIT. Pokud nechcete informace ukládat stiskněte tlačítko STORNO.


Vložení loga do kampaně
Ke každé kampani je možné vložit logo a zvýraznit tak vaši kampaň mezi ostatními. Logo musí mít rozměr 80x40 pixelů, být ve formátu GIF a nepřesahovat velikost 5 kB. Vložit logo je jednoduché. Na stránce s detailem kampaně stiskněte tlačítko "Editovat". Ve spodní části stránky naleznete formulář pro vložení loga:
Vzor: Formulář na vložení loga.
Vyberte na svém pevném disku soubor pomocí tlačítka "Procházet" a stiskněte tlačítko "Uložit obrázek". Pokud soubor nepřesahuje velikost 5 kB a je ve správném formátu je okamžitě připojen k vaší kampani.


Zastavení kampaně
Jakmile jsou fazole vyčerpány tak je se kampaň automaticky přestane zobrazovat na stránce SBÍRAT FAZOLE a zastaví se. Po doplnění fazolí v editačním formuláři je možné kampaň opět spustit. Kampaň můžete kdykoliv zastavit sami pomocí tlačítka ZASTAVIT. To je vhodné v případě např. předělávání www stránek. Kampaň je pak možné samozřejmě kdykoliv opětovně spustit.


Přesunutí kampaně do archivu
Vzor: Tlačítko ARCHIVKampaň můžete kdykoliv přesunout do archivu a tím ji přestat zobrazovat v seznamu aktivních kampaní na vaší hlavní stránce. Přesunutí provedete stisknutím tlačítka ARCHIV. Pokud jsou v kampani nějaké nevyčerpané fazole, jsou převedeny z kampaně na váš účet. V případě, že jste nabízeli sbíraní fazolí pomocí HTML kódu, je nutné okamžitě odstranit kód ikonky z vašich stránek! Archivovanou kampaň je možné později kdykoliv přesunout mezi aktivní kampaně a po doplnění fazolí znovu využívat.


Ve sbírací kampani bylo vybráno uživateli víc fazolí než jsem určil. Jak je to možné?
Pokud není rozdělování rozloženo mezi více uživatelů, hrozí (obzvláště pokud kampaň spustíte dopoledne), že na odkaz "sbírat" klikne během jediné minuty stovky uživatelů. Pak během každé vteřiny musí systém ověřit desítky dotazů a než zablokuje kampaň pro nedostatek fazolí v kampani "doběhnou" převody, které byly provedeny před zablokováním. Proto pro kampaně, kde předpokládáte využití méně než 50 uživateli, doporučujeme manuální převod fazolí.